בגלל המחסור: הוסרו מגבלות המכס על יבוא בשר בקר ובשר צאן לישראל

שלמה בן יוסף No Comments on בגלל המחסור: הוסרו מגבלות המכס על יבוא בשר בקר ובשר צאן לישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכדי להימנע ממחסור ועליית מחירי הבשר לקראת חגי תשרי, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פעל במספר דרכים על מנת להגדיל את היצע הבשר על סוגיו, לרבות הסרת מכסים לבשר צאן.

לטובת הגדלת מקורות הבשר בשוק, פנה שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, לשר האוצר, משה כחלון, ולרשות המסים בבקשה לפתיחת מכסות אד-הוק לייבוא 10,000 כבשים חיות, ובשר כבש קפוא בכמות של 1,000 טון בפטור ממכס, עד סוף 2015. לאור הסרת המסים על יבוא בשר צאן וראשי צאן לישראל בשיתוף משרד הכלכלה ומשרד האוצר, אין כיום מגבלות מכסיות על יבוא בשר בקר וצאן לישראל.

במקביל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועל גם לפתיחה מהירה של יבוא בשר בקר מפולין. משלחת מטעם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות שבה לפני ימים מספר מפולין לצורך הסדרת יבוא בשר מהמדינה. לאור הצלחת הביקורת של המשרד במדינה, הייבוא מפולין צפוי להיפתח בימים הקרובים. בנוסף, פונה משרד החקלאות ופיתוח הכפר ליבואני העגלים, תוך בקשה להגביר את קצב יבוא העגלים הגדולים המתאימים לשחיטה מידית, וכן פונה למשווקי בשר הבקר הגדולים, לפתיחת מחסני הקירור ולשימוש מרבי במלאי הבשר הקפוא שברשותם לקראת תקופת החגים, על מנת לסייע בהורדת המחירים.



0 תגובות